Thursday 22 August 2013

Rita Rudaini Akui Pernah Dihalau Ahli Keluarga Aidil Zafuan

Nampaknya krisis rumah tangga antara pelakon terkenal, Rita Rudaini dan pemain bola sepak kebangsaan Aidil Zafuan bakal berpanjangan apabila Rita Rudaini baru-baru ini mengakui pernah dihalau semasa sedang mengandungkan anak sulung mereka.

Sejak mereka berdua bergelar suami isteri, Rita mengakui hanya sempat menikmati kebahagian berumah tangga hanya dalam masa sembilan bulan sahaja. Selepas itu pelbagai rintangan dan cabaran yang perlu dihadapi mereka berdua selepas terpaksa turun naik mahkamah selama dua tahun untuk tuntunan kes cerai.

“Kebahagian rumah tangga kami hanya bertahan sembilan bulan yang pertama sahaja. Ini kerana sejak campur tangan keluarganya, kami mula sering bergaduh dan ianya berpunca daripada masalah keluarga Aidil bukan dari kami sendiri.

“Aidil mula berubah sikap setiap kali selepas pulang menziarahi keluarganya di Seremban. Ada saja perkara yang mencetuskan pergaduhan setiap kali pulang ke Seremban, sehingga rasa tidak sedap hati. Bagaimana dia hendak jadi pemimpin yang baik kalau masih dikawal oleh keluarga.

“Jangan cakap saya bukan isteri yang taat jika tidak tunjuk teladan baik kepada saya dan anak-anak,” ujar Rita seperti dipetik menerusi Berita Harian.

Lebih parah apabila baru-baru ini Aidil dikatakan sudah menceraikan Rita menerusi satu kiriman SMS pada 27 Ramadan yang lalu. Tindakan tersebut menimbulkan isu hangat selepas Rita menuduh Aidil dan keluarga mertuanya sebagai cetek ilmu agama gara-gara mengambil jalan mudah menceraikannya pada penghujung bulan Ramadan.

Menurut Rita, dia kini tidak kisah jika masyarakat sekeliling mahu memandangnya serong setiap kali kenyataan yang keluar dari mulutnya yang menimbulkan kontroversi. Rita turut mendendahkan dia pernah dihalau oleh kaka Aidil tanpa belas kasihan pada suatu ketika dahulu.

“Saya cuba berbaik dengan ibu dan ayahnya walaupun adik-beradik Aidil tidak menerima saya. Saya tetap bertanyakan khabar orang tuanya serta kerap mengirim makanan untuk keluarga Aidil setiap kali pulang menemui mereka.

“Keadaan menjadi semakin pelik apabila Aidil menyatakan hasrat untuk menceraikan saya sewaktu usia kandungan anak kedua kami mencecah tujuh bulan. Ibu bapanya turut berubah sikap dan meminta saya tidak menganggu mereka serta Aidil. Alasan mereka supaya tumpuan Aidil pada latihan tidak tertanggu.

“Malah saya pernah di halau dari rumah kakak Aidil tanpa rasa belas kasihan, sedangkan ketika itu saya sarat mengandungkan anak sulung kami. Niat saya cuma satu untuk bersemuka dengan keluarga Aidil mendapatkan restu mereka tetapi menjadi detik yang sangat menyedihakn apabila dihalau keluar.

“Tidak cukup dengan itu, saya dilemparkan dengan kata-kata nista kerana saya lebih tua daripada Aidil dan sudah berstatus janda sebelum ini,” jelas Rita lagi.

Pasangan itu bernikah di Songkhla, Thailand pada 28 Februari 2008 tanpa pengetahuan keluarga pihak lelaki. Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan dua orang anak iaitu Airit Rayyan Rizqin 4, dan Airit Qaqa Arjuna yang kini berusia lebih kurang setahun.

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...