Tuesday 20 August 2013

Teguran Pemandu Teksi Buat Maya Teringin Ujibakat di London

Penyanyi dan pelakon Maya Karin menyimpan hasrat mahu menjalani ujibakat di London sebagai pelakon teater muzikal. Keinginan itu tiba-tiba timbul gara-gara selepas menerima teguran daripada seorang pemandu teksi di kota raya metropolitan itu ketika dia pergi bercuti di sana baru-baru ini.

"Baru-baru ni saya bercuti di London. Masa tu, saya nak ke Royal Albert Hall untuk menonton sebuah teater muzikal klasik. Jadi saya naik teksi ke sana. Masa dalam perjalanan, tak semena-mena pemandu tu berkata pada saya, "Oh, Royal Albert Hall, anda buat persembahan di sana?". Saya pun jawab, "Oh, harap-harap satu hari nanti"

"Selepas tu terus buat saya terfikir, alangkah bagusnya kalau saya dapat peluang sertai ujibakat di London. Teringin juga nak jadi salah seorang pelakon yang menjayakan persembahan muzikal klasik di sana. Kalau lah dapat peluang berlakon ala teater Natrah, tentu seronok. Ada adegan menari-nari sikit tapi tak nak lah adegan air mata...", cerita duta produk kecantikan L'Oreal ini sambil tersenyum.

Tak Dapat Bertanding APBBH Tahun Depan Sementara itu menyentuh perkembangan kerjaya, Maya yang bakal mereleasekan album terbaru hujung tahun ini turut mendedahkan yang dia mungkin tidak dapat bertanding dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) tahun depan kerana keempat-empat filemnya yang telah selesai penggambaran tidak akan ditayangkan pada tahun ini.

"Saya ada empat filem dah siap. Tapi saya difahamkan filem-filem itu tidak akan direlease tahun ini kerana situasi sambutan di pawagam sekarang perlahan. Maka filem-filem itu akan ditayangkan tahun depan. Jadi nampaknya saya tak dapat lah bertanding tahun depan untuk kategori pelakon filem wanita sebab dalam syarat seseorang pelakon itu perlu ada produk dalam tahun ini", ujarnya.

Namun begitu tidak terkilan sekiranya tidak dicalonkan kerana pencapaian yang diperolehi menerui anugerah dianggap sebagai bonus. Sebaliknya apa yang lebih penting masyarakat mengingati setiap filem lakonannya, itu sudah memadai.

"Ini kali kedua saya tak bertanding tapi tak mengapa. Anugerah bukanlah terlalu penting dalam kerjaya saya. Kalau dapat, ia satu bonus. Sebenarnya nak ikutkan orang tak berapa ingat pasal anugerah yang saya menang pun tapi saya bersyukur sangat sebab orang ramai yang ingat filem-filem saya.

"Macam dalam musim raya, hampir semua stesen TV tayangkan filem-filem saya seperti Cun, Ombak Rindu dan Pontianak Harum Sundal Malam. Apa yang pening, saya mahu berikan yang terbaik dan hasilkan filem yang berkualiti yang akan ditayangkan bertahun-tahun lamanya selagi ia masih relevan ditayangkan", tuturnya yang pernah memenangi Pelakon Wanita Terbaik Pesta Filem Asia Pasifik'04 di Fukuoka, Jepun juga di Estepona Fantasy and Terror Film Festival'05 di Sepanyol.

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...