Friday 11 October 2013

Aeril Zafrel & Wawa Zainal Sah Sudah Nikah dan Mempunyai Anak

Hujung minggu lalu, seluruh Malaysia dikejutkan dengan berita mengenai pelakon Aeril Zafrel dan Wawa Zainal yang didakwa sudah bernikah senyap-senyap dan mempunyai seorang cahaya mata lelaki.

Bagaimanapun selepas sekian lama mendiamkan diri dan membirkan peminat berteka-teki, akhirnya Aeril Zafrel dan Wawa Zainal tampil mengadakan sidang media petang tadi untuk menjelaskan segala spelulasi.

Bertempat di Neo Damansara, Petaling Jaya, Aeril, mengaku telah sah bernikah kali pertama pada Februari 2012 yang lalu bertempat di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya. Pada ketika itu mereka hanya bernikah tanpa sebarang dokumen dan hanya bernikah mengikut hukum syarak iaitu berwalikan bapa Wawa dan dinikahkan oleh seorang imam yang di datangkan khas dari Sabah.

“Kami telah bernikah kali pertama 25 Februari 2012 dan pada waktu itu hanya mengikut hukum syarak tanpa sebarang dokumen. Kami bernikah hanya untuk menghalalkan perhubungan dan pada masa itu Wawa meminta izin daripada saya untuk tidak mendedahkan perkara tersebut kepada pihak pengurusan.

“Bagaimanapun, setelah Wawa memberitahu saya yang dia mengandung pada bulan Januari 2013, kami mengambil keputusan untuk bernikah lagi sekali dengan dia pada Februari 2013 di Masjid Datuk Harun dan pada waktu itu kami mengikut undang-undang negara.

“Kami juga mengikuti kursus kahwin dan daftarkan perkahwinan tersebut mengikut undang-undang keluarga negeri Selangor. Kami nikah kali kedua sebab saya nak anak saya lahir nanti dia ber bin kan dengan nama saya dan bukannya ber bin kan Abdullah.

“Mungkin orang beranggapan kami terlanjur tapi dari sisi agama sebenarnya anak itu memang sah di sisi agama dan Allah,” jelas Aeril.

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...